Moni tekee kyykätessään saman virheen, mutta se on helppo korjata: Asian­tuntija neuvoo 5 liikkeen kyykky­treenin, joka parantaa suoritus­kykyä - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi

Moni tekee kyykätessään saman virheen, mutta se on helppo korjata: Asian­tuntija neuvoo 5 liikkeen kyykky­treenin, joka parantaa suoritus­kykyä

Aluksi keho saattaa ihmetellä uusia outoja liikkeitä, mutta jo neljän viikon säännöllisellä treenillä tapahtuu paljon.

Tilaajille

Moni jättää kyykyn tähän vaiheeseen, vaikka kannattaisi mennä alas asti, jos se vain sujuu ongelmitta.

Julkaistu: 12.8.2019 2:00, Päivitetty 13.8.2019 6:50

Moni on jo kuullut, että kyykätessä polvien kulman tulisi olla 90 astetta. Tämä on myytti, sillä syvät kyykyt ovat terveellisiä.

Sport-lehti listasi kahdeksan syytä, joiden vuoksi kyykkääminen on hyväksi keholle. Jutun lopussa CompactFit Movement Centerin päävalmentaja Jukka Rajala antaa ohjeet tehokkaaseen kyykkytreeniin.

1. Keho saa lepoa

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi

Luetuimmat

Uusimmat