Paljon istuvan pakarat saattavat nukkua treenatessa, eikä kehitystä tapahdu – Testaa näillä kuudella liikkeellä, onko kehosi liikkuvuus ja asennon hallinta riittävää - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi

Paljon istuvan pakarat saattavat nukkua treenatessa, eikä kehitystä tapahdu – Testaa näillä kuudella liikkeellä, onko kehosi liikkuvuus ja asennon hallinta riittävää

Kiertyykö ranka? Toimivatko pakarat? Taipuuko takalinja? Näillä ohjeilla kuntoilija voi testata kehon liikeradat ja liikkuvuuden. Kun ne ovat kunnossa, treenistä tulee tehokasta ja turvallista, sanoo fysioterapeutti Riikka Ilmivalta.

Tilaajille

Fysioterapeutti Riikka Ilmivalta näyttää tämän jutun lopussa, kuinka kehon liikeratoja ja liikkuvuutta voi testata itse kotona. Kuva: Kaisa Rautaheimo / HS

Julkaistu: 22.8.2019 2:00, Päivitetty 22.8.2019 7:28

Harva sana on niin tuttu ja silti niin hähmäinen. Harvasta sanasta hehkuu niin tylsä ja luotaantyöntävä henki. Tässä se tulee: ­tuki- ja liikuntaelimistö.

Tämä lehtijuttu käsittelee kyseistä kokonaisuutta. Tuki- ja liikuntaelimistölle kannattaa kuitenkin suoda hetki aikaansa. Kun kehon liikeradat, liikkuvuus ja asennon hallinta ovat kunnossa, treenistä tulee tehokkaampaa ja turvallisempaa.

Seuraa uutisia tästä aiheesta