Moni treenaaja sortuu virheisiin, joiden vuoksi selkä on pysyvästi jumissa – Neljä yksinkertaista liikettä, jotka vievät kivut ja oikaisevat ryhdin - Hyvinvointi | HS.fi

Moni treenaaja sortuu virheisiin, joiden vuoksi selkä on pysyvästi jumissa – Neljä yksinkertaista liikettä, jotka vievät kivut ja oikaisevat ryhdin

Jumppaatko selkää säntillisesti, mutta jumit eivät helpota? Syy voi olla tavassa, jolla treenaat.

Personal trainer Anni Valliuksen laatima treeniohjelma parantaa selän ja rintarangan liikkuvuutta ja kestävyyttä.­

19.12.2019 2:00 | Päivitetty 19.12.2019 9:34

Monen syksy on kulunut töissä istuen, eikä synkkä sää ole varsinaisesti houkutellut liikkeelle vapaa-ajallakaan. Kaiken lisäksi monet liikuntalajit, kuten pyöräily ja juoksu jumittavat selän herkästi, mutta eivät juuri vahvista sitä.

Seuraukset ovat monelle tuttuja: selkä on jäykkä ja kipuilee, eikä keho jaksa kannatella hyvää ryhtiä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat