Hieronta tehoaa niskan jumeihin paljon tehokkaammin kuin venyttely – Hieroja näyttää viisi liikettä, jotka jokainen voi tehdä kotona - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi

Hieronta tehoaa niskan jumeihin paljon tehokkaammin kuin venyttely – Hieroja näyttää viisi liikettä, jotka jokainen voi tehdä kotona

Urheiluhieroja suunnitteli pallon avulla tehtävän viiden liikkeen sarjan, joka rentouttaa niska-hartiaseudun lihaksia.

Tilaajille

Asentoa hienosäätämällä pystyt muuttelemaan painetta: jos jokin liike on selinmakuulla liian voimakas, sen voi tehdä seinää vasten.

Julkaistu: 14.1. 2:00, Päivitetty 14.1. 14:25

Hierontapallo on simppeli mutta tehokas apuväline niskan ja hartioiden kestojumeihin. Tehon salaisuus on siinä, että pallolla paineen saa kohdistettua tarkasti haluttuun lihakseen.

”Niska-hartiaseudulla on lihaksia, joihin on vaikea päästä käsiksi venytyksillä. Esimerkiksi lapaluun alue ja pieni rintalihas ovat monella jumissa. Niitä kannattaa käsitellä pallolla tarpeen mukaan”, fysioterapeutti, urheiluhieroja Sanni Pekkarinen toteaa.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi