Päänsärky tai seksuaalinen haluttomuus eivät välttämättä johdu e-pillereistä – Asiantuntija kertoo, miten tunnistat e-pillerien sivuvaikutukset - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi|Minä väitän

Päänsärky tai seksuaalinen haluttomuus eivät välttämättä johdu e-pillereistä – Asiantuntija kertoo, miten tunnistat e-pillerien sivuvaikutukset

Ikä, muut lääkkeet ja plasebo aiheuttavat samoja tuntemuksia kuin hormoniehkäisy, sanoo Turun yliopiston lisääntymislääketieteen dosentti Antti Perheentupa. Siksi oire ei välttämättä johdu e-pillereistä.

Tilaajille

Ehkäisypillerit voivat aiheuttaa vakaviakin sivuvaikutuksia, mutta joskus niitä syytetään oireista myös turhaan. Kuva: Anna Matilda Valli

Julkaistu: 31.3. 2:00, Päivitetty 31.3. 6:36

Juttu on osa Minä väitän -sarjaa, jossa yksi asiantuntija kertoo näkemyksensä jostakin omaan alaansa liittyvästä kiinnostavasta aiheesta.

Lisääntymislääketieteen dosentti, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Antti Perheentupa:

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi

Luetuimmat

Uusimmat