Aivojen hyvinvointia voi edistää pienillä muutoksilla – Asiantuntija kertoo, miksi aamupalan syönti kannattaa, mutta jatkuva napostelu ei - Hyvinvointi | HS.fi

Aivojen hyvinvointia voi edistää pienillä muutoksilla – Asiantuntija kertoo, miksi aamupalan syönti kannattaa, mutta jatkuva napostelu ei

Keskittymiskyvyn parantamiseen ei tarvita ravintolisiä. Jos haluaa edistää aivojensa hyvinvointia, kannattaa syödä runsaasti kasviksia ja rasvaista kalaa, sanoo Jyväskylän yliopiston tutkijatohtori Eero Haapala.

Kasvisvoittoinen ruokavalio edistää terveyttä, ja se tekee hyvää myös aivoille.

22.4.2020 2:00 | Päivitetty 22.4.2020 15:59

Juttu on osa Minä väitän -sarjaa, jossa yksi asiantuntija kertoo näkemyksensä jostakin omaan alaansa liittyvästä kiinnostavasta aiheesta.

Jyväskylän yliopiston tutkijatohtori Eero Haapala:

”Hyvä merkki siitä, että aivot voivat hyvin, on virkeä ja keskittymiskykyinen olo. Aivot eivät kuitenkaan tarvitse ravintolisiä pysyäkseen skarppeina.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat