Jatkuva väsymys voi johtua siitä, että syöt vääriä hiilihydraatteja väärään aikaan – Ravitsemusterapeutti laati ruokarytmin, joka pitää energiatasot korkealla ja lisää huimasti treenitehoja

Pasta kannattaa syödä lounaalla ja karkki treenin jälkeen. Hitaista ja nopeista hiilihydraateista saa eniten irti, kun ne ajoittaa oikein. Samalla vältät ähkyn ja väsymyksen.

Hitaita hiilihydraatin lähteitä kannattaa suosia, mutta nopeillakin hiilareilla on paikkansa esimerkiksi palautumisessa. Niistä saa myös virtaa treeniin.

4.5.2020 2:00 | Päivitetty 23.4.2021 7:49

Kaipaatko hyvää luettavaa? HS kokosi hyvinvointia käsitteleviä juttuja digitaaliseen Voimaa arkeen -erikoislehteen. Tämä juttu on julkaistu alun perin toukokuussa 2020.

Mikä moka, taas! Söit puolihuolimattomasti liikaa ennen treenejä, ja nyt tuntuu kuin olisi kuula vatsassa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat