Jos askel tuntuu juostessa raskaalta, ratkaisu voi löytyä kolmesta helposta liikkeestä – Asiantuntija neuvoo treenin, jolla parannat selvästi lihasvoimaa ja juoksuasentoa - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi|Kuntoilu

Jos askel tuntuu juostessa raskaalta, ratkaisu voi löytyä kolmesta helposta liikkeestä – Asiantuntija neuvoo treenin, jolla parannat selvästi lihasvoimaa ja juoksuasentoa

Juoksija hyötyy eniten yhden jalan liikkeistä, jotka samalla testaavat kehonhallintaa.

Tilaajille

Juoksuasentoa voi parantaa muutamalla helpolla liikkeellä.

Julkaistu: 27.5. 2:00, Päivitetty 27.5. 6:21

Lenkkeilyn aloittanut saattaa usein tuskailla, kuinka laahaavalta ja raskaalta juoksu tuntuu.

Fysioterapeutti Pia Nirkon mukaan se johtuu usein siitä, etteivät lihakset ole todennäköisesti vielä valmiit tärähdyksille.

”Voima on juoksijalle jopa liikkuvuutta tärkeämpää. Vertailun vuoksi: kävelyaskeella jalalle tulee noin 1,2 kertaa oman kehon paino. Juoksuaskeleella luku voi olla 3–5.”

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi