Moni kireältä tuntuva lihas onkin salaa heikko, ja silloin venyttely ei auta – Fysioterapeutti näyttää 6 liikkeen täsmätreenin, jolla vahvistat kehon salaa heikot lihakset ja selätät sitkeät jumit - Hyvinvointi | HS.fi
Hyvinvointi|Treeni

Moni kireältä tuntuva lihas onkin salaa heikko, ja silloin venyttely ei auta – Fysioterapeutti näyttää 6 liikkeen täsmätreenin, jolla vahvistat kehon salaa heikot lihakset ja selätät sitkeät jumit

Lihasten heikkous on taitava naamioitumaan jumiksi, ja voimaharjoittelu voi auttaa myös sitkeisiin lihaskireyksiin, joihin venyttely ei tehoa.

Tilaajille
Julkaistu: 7.7. 2:00, Päivitetty 7.7. 6:42

Onpa yläselkä kireä ja takareisi jumissa! Pitää venytellä paikat taas joustaviksi. Olet todennäköisesti ainakin joskus kuullut nämä lauseet.

Ohjeesta huolimatta venyttely auttaa usein korkeintaan vain hetkeksi. Fysioterapeutti Kirsi Hellen mukaan tämä johtuu siitä, että jumiselta tuntuva lihas on yleensä heikko. Venyttelyn sijaan se kaipaisikin kipeimmin vahvistamista.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi