Treenatessa kannattaa tehdä kaksoisleuka, neuvoo fysioterapeutti – Moni punnertaa ja juoksee pää väärässä asennossa - Hyvinvointi | HS.fi

Treenatessa kannattaa tehdä kaksoisleuka, neuvoo fysioterapeutti – Moni punnertaa ja juoksee pää väärässä asennossa

Jos treenaa pää eteenpäin työntyneenä, vahvistaa kehon virheasentoa, sanoo fysioterapeutti, liikuntafysiologi Jussi Sievälä.

Tilaajille

Juostessa kannattaa kiinnittää huomiota pään asentoon, neuvoo liikuntafysiologi, fysioterapeutti Jussi Sievälä.­

7.10. 2:00 | Päivitetty 7.10. 18:51

Juttu on osa Minä väitän -sarjaa, jossa yksi asiantuntija kertoo näkemyksensä jostakin omaan alaansa liittyvästä kiinnostavasta aiheesta.

Fysioterapeutti, liikuntafysiologi Jussi Sievälä:

”Kun opastan asiakkaitani kuntosalilla, korjaan aluksi jokaisen pään asentoa. Harvalla on tänä päivänä pää siellä, missä sen pitäisi olla, vaan pää on työntynyt eteen. Tätä virheellistä pään asentoa tapaa nykyään jo alakoulu­ikäisillä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Elämä & Hyvinvointi