Moni treenaa pakaralihasta hittiliikkeillä tuloksetta – Personal trainer paljastaa yleiset sudenkuopat - Hyvinvointi | HS.fi

Pakaralihas vaatii paitsi monipuolista treeniä myös usein kunnon herättelyä erilaisilla aktivoivilla liikkeillä. Kuntokompassin personal trainer Jenni Eskelin näyttää polvikylkinojassa tehtävän sivunoston, jolla pakaraa saa tehokkaasti aktivoitua.­

Pakaralihaksen ABC

Moni treenaa pakaralihasta joko raivokkaalla kyykkäämisellä tai loputtomilla toistoilla lantionnostoa – turhaan. Personal trainer suunnitteli treenit, joilla pakaraa saa aktivoitua ja vahvistettua.


11.4. 7:00 | Päivitetty 11.4. 17:04

Yksi kuntosalien tämän hetken ehdottomista hittiliikkeistä on pakaralihasta kehittävä lantionnosto tangolla.

Lehtien palstoilla ja sosiaalisessa mediassa metsästetäänkin usein parasta mahdollista pakaraliikettä. Viime aikoina pakaraliikkeiden perinteisen kuninkaan, takakyykyn, suosiota ovatkin haastaneet lantionnoston lisäksi erilaiset askelkyykkyvariaatiot, taljapotkut ja kuminauhajumpat.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat