Kun kuntosalit menivät kiinni, monen kunto romahti – Tuomas Rytkönen nousi nollasta huippukuntoon, ja nyt hän kertoo oppinsa kaikille treenaajille - Hyvinvointi | HS.fi

Kun kuntosalit menivät kiinni, monen kunto romahti – Tuomas Rytkönen nousi nollasta huippukuntoon, ja nyt hän kertoo oppinsa kaikille treenaajille

Kun kuntokeskukset olivat kiinni, moni kuntoili kotona tai lopetti treenaamiseen kokonaan. Vaikka useimmilla lihasmuisti nopeuttaa voimatason palautumista, paluu treenien parin kannattaa tehdä maltilla.

Tuomas Rytkösen mielestä on tärkeää pysyä arjessa aktiivisena, vaikka treenitaukoa tulisikin. Päivittäin on hyvä kerryttää 5 000–8 000 askelta.­

4.5. 7:00

Koronaa, karanteenia, flunssaoireita, ovensa sulkevia liikuntapaikkoja…

Lyhyemmät ja pidemmät treenitauot ovat tulleet viimeisen vuoden aikana monelle tutuksi – etenkin, jos on tottunut treenaamaan kuntosalilla.

Mieleen saattaa hiipiä pelko siitä, mitä tauko tekee lihaksille. Pitääkö kaikki aloittaa nollasta, kun normaali elämä palaa?

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat