Käytätkö kuntosalilla ylätaljaa, mutta et ikinä vaihda kahvaa? Kannattaisi, sanoo fysioterapeutti ja neuvoo neljä erilaista liikettä, joista on hyötyä varsinkin istumatyöläiselle - Hyvinvointi | HS.fi

Ylätaljalaitteella saa tehokkaasti selän lihakset töihin. ”Yläselän hyvä lihaskunto vaikuttaa ryhtiin sekä hartiaseudun ja koko selän hyvinvointiin”, fysioterapeutti Eerika Korhonen muistuttaa.

Ryhtitreenin kuningas

Ylätalja on kuntosalilaite, jota jokaisen istumatyötä tekevän kannattaa käyttää. Moni pelkää vaihtaa laitteeseen erilaisen kahvan, vaikka todellisuudessa niistä on suuri hyöty.

Tuntuuko leuanveto liian rankalta? Silloin kannattaa aloittaa treeni ylätaljalla. Joka salin vakiolaite on loistava tapa treenata leuanvedossa tarvittavia lihaksia, kertoo fysioterapeutti ja personal trainer Eerika Korhonen.

”Ylätaljassa voi säätää itselle sopivan vastuksen ja laite aktivoi hyvin leveää selkälihasta. Siksi se sopii hyvin kaiken kuntoisille treenaajille.”

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat