Liian vähäinen liikunta saattaa aiheuttaa epämukavia vaivoja – Nämä kahdeksan ongelmaa voivat kadota, kun arkeen tulee lisää liikuntaa

Arkiliikunta on saattanut monella jäädä vähiin etätyöaikana. Moni ikävä vaiva voi kadota, kun lisäät monipuolista liikettä arkeen.

Moni vaiva helpottaa, kun lähtee liikkeelle. Esimerkiksi juokseminen tai kävely ovat hyviä liikkumisen muotoja.


6.10.2021 9:00

Iltapäivällä työpöydän ääressä alkaa väsyttää ja tekee mieli makeaa. Niskaa ja hartioita pakottaa. Työpäivän jälkeen olo on ärsyyntynyt, eikä illalla tahdo uni tulla. Kuulostaako tutulta? Voi olla, että saat liian vähän liikuntaa.

Keho on luotu liikkumaan päivittäin. Kevytkin liikunta laskee verenpainetta, tehostaa sydämen toimintaa ja parantaa etenkin lihasten verenkiertoa, jolloin voimme ja jaksamme paremmin. Säännöllinen liikunta on välttämätöntä tuki- ja liikuntaelimistölle eli lihaksille, jänteille, rustoille ja luille, ja jatkuva paikallaan olo jäykistää kehoa ja aiheuttaa kipuja.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat