Moni tekee kyykkyjä kuntosalilla, mutta tulosta ei synny – Syitä on monia, mutta yksi nousee yli muiden - Hyvinvointi | HS.fi

Kyykky on yksi yleisimpiä ja tehokkaimpia treeniliikkeitä. Monella liike ei kuitenkaan tunnu menevän kunnolla perille. Syitä voi olla useita, mutta niistä tärkein on usein hermotus.

Sopivasti poltetta

Kaikki kyykyt vahvistavat pakaralihasta ja jos treeni polttelee, se on tehokasta – onko näin? Lihasten hermotukseen liittyy useita harhaluuloja, joiden takia kehitys saattaa jopa tyssätä.


7.12.2021 7:00 | Päivitetty 7.12.2021 14:26

Oletko sinäkin uskonut, että ahkera kyykkäily salilla palkitaan automaattisesti kiinteillä pakaroilla?

Pakarat kyllä aktivoituvat aina jonkin verran kyykkyliikkeissä, koska ne osallistuvat lonkkanivelen ojennukseen, mutta mikä tahansa kyykky ei aina kohdistu takapuoleen, muistuttaa fysioterapeutti ja personal trainer Marko Kuoppasalmi Kuntokompassilta.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat