Miksi Suomi ei hyödynnä samppanjan kaltaisten huippu­brändien vetoapua? EU:n nimi­suoja­listalla on Ranskasta 790 tuotetta, Suomesta kymmenen

Suomella olisi loistavat tulevaisuuden bränditarinan rakennuspalikat, mutta homma on levällään, kirjoittaa Riku Rantala kolumnissaan.

| Päivitetty

Kirjoitin äskettäin HS:n kolumnissani, miten Suomi on EU:n surkein elintarvikeviejä.

Kirjoitus kirvoitti poikkeuksellisen paljon palautetta. Ruokahan on aina herättänyt tunteita – ja kansallistunteita.

Jotkut todistivat väkevästi nähneensä useitakin suomalaistuotteita lakritsasta hapankorppuihin maailman kauppojen hyllyillä. Kiva juttu, mutta se ei muuta tosiasiaa: ruokaviennissä Suomi on sysipaska.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat