Kuntosaleille alkoi ilmestyä laatikoita, jotka kehittävät räjähtävää voimaa – Näin hittiliikettä kannattaa treenata

Crossfit-saleilta tutut boksihypyt kehittävät tehokkaasti räjähtävää voimantuottoa, josta on hyötyä juoksulenkeillä ja pallopeleissä.

Boksihyppy on erityisen tehokasta treeniä jaloille: se vahvistaa pakaroita, etu- ja takareisiä sekä nilkan ojentajia. Malli näyttää fysiikkavalmentaja Olli Koskinen.

22.5. 3:00 | Päivitetty 22.5. 6:06

Yksi viime vuosien trendikkäimmistä toiminnallisista treeniliikkeistä on boksihyppy.

Kuntosaleilta tutut, korkeat korokkeet saattavat kuitenkin tuntua monelle liian isolta haasteelta.

Hypyt voi kuitenkin aloittaa hyvillä mielin matalalta, sillä tärkeintä ei ole korokkeen korkeus, vaan räjähtävä ponnistus. Räjähtävää voimantuottoa voi treenata yhtä hyvin esimerkiksi portaalle tai steppilaudalle hyppäämällä, muistuttaa fysiikkavalmentaja, liikuntatieteiden maisteri Olli Koskinen.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat