Käytätkö työ­aikaasi rupatteluun kollegoiden kanssa? Hyvä, sillä se auttaa tekemään työt tehokkaammin

Tuoreen tutkimuksen mukaan epämuodollinen rupattelu työkavereiden kanssa lisää työ­tyytyväisyyttä ja voi auttaa työskentelemään tehokkaammin. Tee jutun lopussa HS:n testi, joka paljastaa, millainen työpaikka­juttelija sinä olet.

Oletko työpaikkasi rupattelija, fokusoija, strategi, rentoutuja vai verkostoituja? Tuore saksalais­tutkimus tunnisti viisi erilaista epämuodollisen viestinnän harjoittajaa työpaikoilla.

27.2. 3:00 | Päivitetty 27.2. 10:09

Oletko joskus potenut huonoa omaatuntoa siitä, että rupattelet työkaverin kanssa kahviautomaatilla, vaikka pitäisi olla jossain aivan muualla suorittamassa työntekoa?

Seuraa synninpäästö: huono omatunto on turhaa. Epämuodollisella rupattelulla voi nimittäin olla iso merkitys paitsi työpaikalla viihtymiseen, myös siihen, miten sitoutunut olet työhösi ja miten tärkeä tieto työpaikallasi kulkee.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat