"Schwester Karin" hankkii uutta arvostusta sairaanhoitajattarille - Ihmiset | HS.fi

"Schwester Karin" hankkii uutta arvostusta sairaanhoitajattarille

Eräs bremeniläinen mainostoimisto sai tehtäväkseen muuttaa saksalaisen sairaanhoitajan "imagea". Sen käyttämät menetelmät eivät suinkaan saaneet jakamatonta kiitosta osakseen, mutta ne herättivät sitä enemmän huomiota. Ja sehän olikin pääasia. Kahdessakymmenessä viidessä Bremenin lähiympäristössä ja itse kaupungissa ilmestyvässä päivälehdessä julkaistiin kymmenen viikon aikana puolen sivun mittaisia ilmoituksia, jotka esittivät "uutta sairaanhoitajatartyyppiä", kaunista, modernisti pukeutunutta ja elämänmyönteistä "Schwester Karinia" milloin työpuvussa, milloin uimassa tai siviiliasussa ostoksilla.

1.10.2015 2:00

Eräs bremeniläinen mainostoimisto sai tehtäväkseen muuttaa saksalaisen sairaanhoitajan "imagea". Sen käyttämät menetelmät eivät suinkaan saaneet jakamatonta kiitosta osakseen, mutta ne herättivät sitä enemmän huomiota. Ja sehän olikin pääasia. Kahdessakymmenessä viidessä Bremenin lähiympäristössä ja itse kaupungissa ilmestyvässä päivälehdessä julkaistiin kymmenen viikon aikana puolen sivun mittaisia ilmoituksia, jotka esittivät "uutta sairaanhoitajatartyyppiä", kaunista, modernisti pukeutunutta ja elämänmyönteistä "Schwester Karinia" milloin työpuvussa, milloin uimassa tai siviiliasussa ostoksilla.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?