Miellyttävä myyjä tuo puolet vakituisista asiakkaista - Ihmiset | HS.fi

Miellyttävä myyjä tuo puolet vakituisista asiakkaista

27.11.1996 2:00

Keskiviikko 27. 11. 1946

HELSINGIN SANOMAT 50 vuotta sitten Miellyttävä myyjä tuo puolet vakituisista asiakkaista Markkinatutkimus Oy:n ensimmäinen suurhaastattelu on äskettäin saatu suoritetuksi. Koska se toimeenpantiin ehdotonta puolueettomuutta noudattaen, saatiin siinä tuloksia, joilla on yleisempääkin mielenkiintoa. Niinpä tehtiin se - useille ehkä yllättäväkin - havainto, että liikeen valintaa eivät niinkään paljon ratkaise se, onko asianomainen liikeen vanha asiakas, ei se, onko liike tunnettu, eipä sekään, onko liike osuus- vai yksityisliike jne. - vaan tärkeimpiä valintaan vaikuttavia syitä on miellyttävä kohtelu. Liikkeen valikoiman runsaus ja tavaran laatu ovat monille vieläkin tärkeämpiä, mutta kerrassaan 50-60 % Suomen kansasta valitsee liikkeensä miellyttävän kohtelun perusteella!

Luitko jo nämä?