Länsimetron suurin voittaja on Itä-Helsinki, todennäköisin häviäjä Espoo, sanoo professori – uusi metro saattaa muuttaa alueiden arvostusta ihan uudella tavalla - Kaupunki | HS.fi

Länsimetron suurin voittaja on Itä-Helsinki, todennäköisin häviäjä Espoo, sanoo professori – uusi metro saattaa muuttaa alueiden arvostusta ihan uudella tavalla

Rikkaimmat matkustajat nousevat metroon Kulosaaresta, köyhimmät Aalto-yliopiston ja Keilaniemen pysäkeiltä. HS kävi läpi asemien asuinalueiden tilastot ja kuvasi koko metromatkan etukäteen. Mitä siitä sanoi kaupunkimaantieteen professori Mari Vaattovaara?

Aalto-yliopiston opiskelija Neea Nieminen asuu Otaniemen teekkarikylässä.

15.11.2017 2:00 | Päivitetty 15.11.2017 6:08

36 kilometriä, 25 asemaa. Kun länsimetro aloittaa liikennöinnin lauantaina 18. marraskuuta, metro yhdistää idän ja lännen, Helsingin ja Espoon.

Metron varrelle mahtuu useita asuinalueita, jotka eroavat toisistaan suuresti esimerkiksi asukkaiden sosioekonomisen taustan ja asuntojen hinnan mukaan.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat