”Suurin parannus sitten verkkopankin” – Helsingin terveys­palvelujen uutta asiakas­järjestelmää kehutaan niin hyväksi, että se voisi säästää jopa terveys­keskus­käyntejä

Lähes 500 ihmistä vastasi HS:n kyselyyn sosiaali- ja terveyshuollon tietojärjestelmistä Helsingissä. Uusi asiointijärjestelmä Maisa keräsi kehuja, vaikka turhautuneitakin on. Sen emojärjestelmä Apotti aiheuttaa sulaa raivoa.

Vs. ylilääkäri Berndt Köhler teki kirjallisia töitä Lauttasaaren terveysasemalla ennen juhannusta. Itse Apotti-ohjelman kuvaaminen on kielletty sen ostajien ja ohjelman toimittajan välisissä sopimuksissa.

3.7.2021 2:00 | Päivitetty 3.7.2021 10:44

”Suurin parannus digi­palveluihin sitten verkko­pankin keksimisen.”

Niin hehkuttaa potilas Helsingin terveys- ja sosiaalipalveluihin huhtikuussa tullutta sähköistä asiointi­järjestelmää Maisaa. Se on käytössä Apotti-järjestelmää käyttävissä kunnissa. Niitä ovat Helsinki, Vantaa, Kirkkonummi, Kauniainen, Kerava, Tuusula, Loviisa, Inkoo ja Siuntio. Lisäksi Maisaa käytetään Husin erikoissairaanhoidossa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Osaston luetuimmat