Juna­lippuja voi taas ostaa myynti­pisteestä Tikkurilassa – VR lakkautti myynti­pisteen kaksi vuotta sitten

VR on viime vuosina vähentänyt lipunmyyntipisteistään ja keskittänyt palveluitaan digitaalisiin itsepalvelukanaviin.

Tikkurilan asemalla avautui keskiviikkona VR:n uusi Kahvi & Lippu -myyntipiste.

17.6. 15:10

Rautatieyhtiö VR on avannut Tikkurilan asemalle Vantaalle uudenlaisen asiakaspalvelupisteen, joka yhdistelee lipunmyyntiä, kahvilatoimintaa ja matkailuneuvontaa.

Kahvi & Lippu -nimisestä paikasta saa monia ravintolavaunusta tuttuja tuotteita alkoholijuomia myöten. Lisäksi sieltä voi ostaa kerta- ja sarjalippuja VR:n kauko- ja lähiliikenteeseen. Palveluvalikoimaan kuuluu myös junamatkailuun liittyvää neuvontaa.

VR:n palvelujohtaja Petri Martola kertoo yhtiön tiedotteessa, että Kahvi & Lippu -pisteestä voi esimerkiksi napata evästä ohikulkumatkalla, odottaa jatkoyhteyttä tai hoitaa asiakaspalvelijan avulla junalippuasiat, kuten muutokset ja peruutukset.

Uudistus on askel taaksepäin, sillä VR on viime vuosina keskittänyt lipunmyyntiään digitaalisiin itsepalvelukanaviin ja vähentänyt lipunmyynnin palvelupisteitä. Esimerkiksi juuri Tikkurilan asemalla VR lopetti lipunmyyntipisteensä kaksi vuotta sitten.

”Uuden Kahvi & Lippu -konseptin avulla voimme palvella Tikkurilassa nykyistä paremmin iäkkäämpää matkustajakuntaa, jolle digitaalisten kanavien käyttö voi olla vieraampaa”, Martola sanoo.

Hänen mukaansa valtaosa matkustajista hoitaa lippuasiat yhä digitaalisissa itsepalvelukanavissa.

Kahvi & Lippu on avoinna päivittäin aamukuudesta iltamyöhään.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat