Helsinkiläinen vaatemerkki Vitunleija toi laihat tulot: Bakari Diarran tulot alle 11 000 euroa

Yritys oli lähellä konkurssia, mutta nyt perustajan Bakari Diarran tavoitteena on kasvattaa tuotantoa.

Vaatesuunnittelija Bakari Diarra on katuvaatebrändi Vitunleijan takana.

9.11. 13:19

Nosteessa olevan katumuotibrändi Vitunleija ei viime vuonna ole osoittautunut rahasammoksi. Vaatemerkin perustajan Bakari Diarran, 24, verotettavat tulot valtiolle olivat viime vuonna 10 960 euroa.

Tuotemerkin nimellä on valmistettu vaatteita, etenkin paitoja ja huppareita, joita koristaa brändin nimi. Lisäksi merkin alla on julkaistu myös singekappale.

Viime vuoden tilinpäätöstietojen mukaan Vitunleija oy:n liikevaihto oli 56 000 euroa ja liikevoitto 9 000 euroa. Vuonna 2021 yritys oli taukotilassa, jolloin konkurssi oli lähellä.

Lue lisää: ”Jenkeissä Bakari olisi jo töissä Nikella, Teslalla tai Yeezyllä.” – Parikymppinen Bakari Diarra loi vaate­brändin, josta tuli some­ilmiö.

Diarra kertoi yrityksen vaiheista laajassa HS Vision haastattelussa lokakuussa.

”Vuonna 2018 luulin, että tämä oli tässä, ettei isommaksi enää voi tulla. Kaksi vuotta myöhemmin ajattelin samoin. Nyt 2022 ajattelen, että me halutaan kasvaa niin isoksi kuin mahdollista. Mulla on isoja suunnitelmia, mutta mä keskityn aina siihen, mitä kuukauden tai kolmen päästä tapahtuu. En kymmenen vuoden päähän.”

Vuonna 2020 Diarran verotettavat tulot valtiolle olivat  8600 euroa ja vuonna 2019 reilu 5 900 euroa.

Lue lisää: Fatim Diarra tekee politiikkaa ja hänen veljensä Bakari hienoja huppareita — ”Kun joskus en jaksa uskoa itseeni, minun ei tarvitse kuin katsoa pikkuveljeni suuntaan”

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Osaston luetuimmat