Tilausprinsessan tulot loppuivat kuin seinään – sitten Cecilia Vuorimaa keksi aivan uuden tavan näyttäytyä lapsille jääkuningattarena - Tuusula | HS.fi
Tuusula|HS Tuusula

Tilausprinsessan tulot loppuivat kuin seinään – sitten Cecilia Vuorimaa keksi aivan uuden tavan näyttäytyä lapsille jääkuningattarena

Cecilia Vuorimaa pukeutuu ensin prinsessaksi ja soittaa sitten syntymäpäiväsankarille videopuhelun. ”Tässä tilanteessa on yritettävä keksiä uusia keinoja ilahduttaa lapsia ja siinä sivussa itse tienata jotain.”

Prinsessana esiintyvä Cecilia Vuorimaa esiintyy lasten syntymäpäivillä erilaisissa prinsessa-asuissa. Kuvassa hän esittää Frozen-elokuvan Elsaa. Kuva: Akseli Valmunen / HS

Julkaistu: 1.4. 9:12, Päivitetty 1.4. 10:46

Aivan oikea prinsessa, ainakin jos lapsilta kysytään, on ilahduttanut syntymäpäiväjuhlia ja erilaisia tilaisuuksia ympäri Suomea jo yli kahden vuoden ajan.

Tilausprinsessana työskentelevä tuusulalainen yrittäjä Cecilia Vuorimaa piristää lapsia esiintymällä esimerkiksi Disneyn elokuvista tuttuina prinsessoina kuten Arielina, Tuhkimona tai Lumikkina.

Prinsessat ovat jo vuosia olleet lasten keskuudessa todella iso ja suosittu ilmiö. Se on näkynyt myös Vuorimaan keikkakalenterissa, joka oli täytetty kesään saakka. Persoonallinen yritysidea toimi hyvin, kunnes koronavirus saapui Suomeen.

Viruksen myötä prinsessan kevään keikkakalenteri tyhjeni täysin.

”Tulot loppuivat kuin seinään”, Vuorimaa sanoo nyt.

Lue lisää: Cecilia Vuorimaa on tilausprinsessa

Maaliskuun toisella viikolla virusta koskevat uutiset synkkenivät selvästi. Tilattuja prinsessakeikkoja alkoi peruuntua yksi toisensa jälkeen.

”Tein viikolla 11 vielä keikkoja, sen jälkeen ei ole ollut yhtään keikkaa.”

Lopulta kalenteri tyhjeni kevään osalta kokonaan.

Cecilia Vuorimaa prinsessa-asujensa keskellä kotonaan Tuusulassa vuonna 2019. Kuva: Akseli Valmunen / HS

Vuorimaan prinsessavalikoimaan kuuluu useita erilaisia hahmoja. Lasten ylivoimainen suosikki on kuitenkin Frozenin Elsa – tai siis Jääkuningatar. Tekijänoikeussyistä Vuorimaa ei voi käyttää prinsessoista niiden Disney-nimiä.

Osa esiintymisasuista on tilattu verkosta, osan Vuorimaa on valmistanut yhdessä äitinsä kanssa.

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne on pakottanut useimmat yrittäjät, myös Vuorimaan, ideoimaan uudenlaisia tapoja myydä tuotteitaan ja palveluitaan.

Vuorimaa myy nyt korona-ajan etäpalvelua eli videopuhelua. Siinä hän pukeutuu ensin prinsessaksi, soittaa sitten syntymäpäiväsankarille videopuhelun, keskustelee prinsessa-asioista ja lopuksi lähettää lapselle postitse prinsessa-aiheisen kortin.

”Tässä tilanteessa on yritettävä keksiä uusia keinoja ilahduttaa lapsia ja siinä sivussa itse tienata jotain.”

Videopuhelukeikat ja yrityksen suunnittelu- ja kehitystyö, kuten uusien asujen valmistaminen, pitävät Vuorimaan työn touhussa kevään yli. Videopuhelut eivät kuitenkaan tuo samalla lailla elantoa kuin livekeikat.

Keikkakalenterissa on jo esiintymisiä kesäkuukausille.

”Niin, toivotaan, että kesän keikat pääsee tekemään suunnitellusti. Jos ei pääse, on vaikea sanoa mitä sitten tapahtuu.”

Koronavirus|Yrittäjät kertovat: Näin ravintolastani tuli menestyvä noutoruokapaikka

HS Tuusula|Cecilia Vuorimaa, 20, on tilausprinsessa

Koronakriisi|UPM, Konecranes, SSAB ja moni muu yritys kertoivat maanantaina yt-neuvotteluista – niiden piirissä jo yli 280 000 suomalaista

Koronakriisi|HS:n tiedot: Hallitus tarjoaa yksinyrittäjille 2 000 euron tuen muun muassa vuokranmaksuun

Koronakriisi|Luottamus talouteen romahti: Euro­alueella mitattiin historian jyrkin kuukausitason lasku

Luitko jo nämä?

Luetuimmat

Uusimmat