Asiantuntijat ehdottavat kouluaineille kahta arvosanaa: osaaminen ja motivaatio - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

Asiantuntijat ehdottavat kouluaineille kahta arvosanaa: osaaminen ja motivaatio

Psykologian professori Liisa Keltinkangas-Järvinen sanoo, että opettajilta puuttuu kunnollinen ohjeistus oppilaiden arviointiin. Hän ehdottaa kahden arvosanan mallia, jossa toinen numero kuvaisi oppilaan taitoja ja toinen työskentelytyyliä.

Tilaajille

Professori Liisa Keltikangas-Järvinen (oik.) ja tutkijatohtori Sari Mullola tuoreen kirjansa julkistamistilaisuudessa Helsingissä. Kuva: Mikko Stig Lehtikuva

Julkaistu: 12.8.2014 15:58

Psykologian professori Liisa Keltinkangas-Järvinen sanoo, että opettajilta puuttuu kunnollinen ohjeistus oppilaiden arviointiin. Hän ehdottaa kahden arvosanan mallia, jossa toinen numero kuvaisi oppilaan taitoja ja toinen työskentelytyyliä.

Temperamentin vaikutus koululaisten arvosanoihin on hyvin suuri, sanoo psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvinen.

Seuraa uutisia tästä aiheesta