Temperametti vaikuttaa koululaisen arvosanoihin - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

Temperametti vaikuttaa koululaisen arvosanoihin

Opettajilta puuttuu kunnollinen ohjeistus oppilaiden arviointiin, sanoo psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvinen. Hän ehdottaa kahden arvosanan mallia, jossa toinen numero kuvaisi oppilaan taitoja ja toinen työskentelytyyliä. Temperamentin vaikutus koululaisten arvosanoihin on hyvin suuri, sanoo Keltikangas-Järvinen.

Tilaajille
Julkaistu: 13.8.2014 2:00

Opettajilta puuttuu kunnollinen ohjeistus oppilaiden arviointiin, sanoo psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvinen.

Hän ehdottaa kahden arvosanan mallia, jossa toinen numero kuvaisi oppilaan taitoja ja toinen työskentelytyyliä. Temperamentin vaikutus koululaisten arvosanoihin on hyvin suuri, sanoo Keltikangas-Järvinen.