Korkein oikeus linjasi: Hävikkimelonin näpistäminen ei oikeuttanut kauppaa antamaan potkuja myyjälle - Kotimaa | HS.fi

Korkein oikeus linjasi: Hävikki­melonin näpistäminen ei oikeuttanut kauppaa antamaan potkuja myyjälle

Prisma joutuu maksamaan myyjälle kuuden kuukauden palkan korvaukseksi perusteettomista potkuista.

Prisma oli antanut työntekijöille kirjalliset ohjeet hävikkituotteista.

29.9.2016 11:22

Kaupalla ei ollut perusteita antaa potkuja työntekijälleen hävikkimelonin näpistämisestä. Näin päätti korkein oikeus (KKO) ennakkopäätöksellään.

Potkut saanut nainen oli työskennellyt noin viisi vuotta osa-aikaisena myyjänä Riihimäen Prismassa. Elokuussa 2011 hän otti päivän päätteeksi mukaansa kaksi asiakkaan palauttamaa hedelmää, jotka hän oli kirjannut hävikkituotteiksi. Vesimeloni ja neljäsosa hunajamelonista löytyivät naisen hallusta poistumistarkastuksessa.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat