Matkailijoiden kerma saapuu yksityiskoneilla Lappiin ja vaatii revontulia – pohjoisen luksusmatkailu ”voimakkaassa kasvussa”

Yksi asiakas voi ostaa räätälöityjä matkailupalveluja jopa 30 000 eurolla. Yrittäjä Ilkka Läntinen arvioi, että markkinan koko on noin 4–5 miljoonaa euroa.

Kiinalainen yritysjätti Alibaba ja sen tytäryhtiö, matkailujätti Alitrip lanseerasi Euroopan kohteensa lokakuussa Rovaniemellä. Alitripin uusi brändi lanseerattiin joulupukin voimin.

15.1.2017 17:13

Sadan kilometrin matka Kemiin oli asiakkaan mielestä liian pitkä. Voisiko siellä sijaitsevan jäänmurtajan tuoda Kemijokea pitkin Rovaniemelle?

Räätälöityjä luksusohjelmapalveluja Luxury Lapland -brändillä myyvän Pro Santan toimitusjohtaja Ilkka Länkinen hekottaa päälle, kun hän kertoo asiakkaidensa toisinaan kummallisista vaatimuksista.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat