Selvitys Pisa-tuloksista: Oppilaiden digilaitteet voivat jopa huonontaa oppimistuloksia – ”Väline näyttää tulevan sisällön eteen hyvin monessa koulussa” - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

Selvitys Pisa-tuloksista: Oppilaiden digilaitteet voivat jopa huonontaa oppimistuloksia – ”Väline näyttää tulevan sisällön eteen hyvin monessa koulussa”

Opetusneuvos Jukka Tulivuori Opetushallituksesta sanoo, että minkä tahansa uuden pedagogisen menetelmän tuominen opetukseen vie aikaa. Tieto- ja viestintäteknologian käyttö on järkevää, kun se on luonteva osa opetusta.

Kahdeksannen luokan oppilaat Joni Mikkanen (vas.), Aaro Happonen, Samuel Komu ja Mico Bräysy harjoittelivat koodausta teknologiantunnilla Jynkänlahden koulussa Kuopiossa. Koodaamisessa neuvoi opettaja Sinikka Leivonen.

Julkaistu: 4.12.2017 2:00, Päivitetty 4.12.2017 7:37

Oppilaiden luokassa käyttämät tietokoneet ja tabletit voivat vaikuttaa kielteisesti oppimiseen, todetaan vasta julkistetussa Pisa-tulosten analyysissa.

Kansainvälinen konsulttiyritys McKinsey havaitsi Pisa-tulosten ja -taustatietojen analyysissa, että oppilaiden käyttämät digilaitteet olivat yhteydessä heikompaan koulumenestykseen. Tällaiset tulokset saatiin myös Suomesta.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?