Suomalaisten ruokavalintoja tutkitaan yli 60 000:n S-ryhmän asiakkaan ostos­tiedoista – ”Tietomääränä tämä on käsittämätön aineisto” - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

Suomalaisten ruokavalintoja tutkitaan yli 60 000:n S-ryhmän asiakkaan ostos­tiedoista – ”Tietomääränä tämä on käsittämätön aineisto”

Helsingin ja Tampereen yliopistojen tutkimuksessa kehitetään kuluttajille verkkopalvelua, joka ohjaisi ruokahankintoja terveellisempään ja vastuullisempaan suuntaan.

S-ryhmä on kerännyt S-etukorttilaisten ostotietoja syksystä 2016 lähtien. Asiakkaalla on mahdollisuus kieltää kerättyjen tietojen hyödyntäminen. Kuva: Seppo Solmela

Julkaistu: 20.6.2018 8:57

Tällä viikolla noin miljoona suomalaista S-etukortin omistajaa saa sähköpostia S-ryhmältä. Viestissä kysytään etukorttilaisten suostumusta uuteen laajaan ruuankäyttötutkimukseen, jonka toteuttavat Helsingin ja Tampereen yliopistot.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Kotimaa

Luetuimmat

Uusimmat