Tällä viikolla noin miljoona suomalaista S-etukortin omistajaa saa sähköpostia S-ryhmältä. Viestissä kysytään etukorttilaisten suostumusta uuteen laajaan ruuankäyttötutkimukseen, jonka toteuttavat Helsingin ja Tampereen yliopistot.
Wide ContentPlaceholder
Main ContentPlaceholder
Kotimaa
Suomalaisten ruokavalintoja tutkitaan yli 60 000:n S-ryhmän asiakkaan ostostiedoista – ”Tietomääränä tämä on käsittämätön aineisto”
Helsingin ja Tampereen yliopistojen tutkimuksessa kehitetään kuluttajille verkkopalvelua, joka ohjaisi ruokahankintoja terveellisempään ja vastuullisempaan suuntaan.
S-ryhmä on kerännyt S-etukorttilaisten ostotietoja syksystä 2016 lähtien. Asiakkaalla on mahdollisuus kieltää kerättyjen tietojen hyödyntäminen.Kuva: Seppo Solmela
Minna Pölkki HS
20.6.2018 8:57