Suomalaisten ruokavalintoja tutkitaan yli 60 000:n S-ryhmän asiakkaan ostos­tiedoista – ”Tietomääränä tämä on käsittämätön aineisto”

Helsingin ja Tampereen yliopistojen tutkimuksessa kehitetään kuluttajille verkkopalvelua, joka ohjaisi ruokahankintoja terveellisempään ja vastuullisempaan suuntaan.

S-ryhmä on kerännyt S-etukorttilaisten ostotietoja syksystä 2016 lähtien. Asiakkaalla on mahdollisuus kieltää kerättyjen tietojen hyödyntäminen.

20.6.2018 8:57

Tällä viikolla noin miljoona suomalaista S-etukortin omistajaa saa sähköpostia S-ryhmältä. Viestissä kysytään etukorttilaisten suostumusta uuteen laajaan ruuankäyttötutkimukseen, jonka toteuttavat Helsingin ja Tampereen yliopistot.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat