Tampereen asemalle saavutaan kohta kokonaan tunnelissa – Suomessa ei ole koskaan rakennettu yhtä järeästi radan päälle - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

Tampereen asemalle saavutaan kohta kokonaan tunnelissa – Suomessa ei ole koskaan rakennettu yhtä järeästi radan päälle

Tampereen ratikka ja areena saattavat valmistua samana vuonna 2021.

Kopterikuva kertoo työmaan laajuuden. Kuvassa näkyy jo pilareita, joiden päälle kansi rakennetaan. Kaartuva rata on Jyväskylään menevä, päärata vasemmalla puolella, samoin rakennusaikainen tuubi. Myöhemmin aletaan rakentaa myös kuvassa näkyvän Sorinsillan toiselle puolelle.

Julkaistu: 10.8.2018 12:05

Oranssiliivinen turvamies antaa äänimerkin, kun juna lähestyy työmaata Jyväskylän radan suunnasta. Jälleen uutta porapaalua aletaan kaivinkoneen kauhan avulla sovittaa paalukoneeseen, joka poraa ne 40 metrin syvyyteen maahan ja kallioon.

Siinä on tukeva pohja tulevaisuuden lätkä-, rokki- ja viihdetähdille sekä heitä katsomaan tuleville yleisömassoille.

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?