Lääkäri raivosi potilaalle niin, että lopulta hoitajakin itki – HS selvitti, millaisia valituksia terveydenhuollon toiminnasta tehdään ja mitä niistä seuraa - Kotimaa | HS.fi

Lääkäri raivosi potilaalle niin, että lopulta hoitajakin itki – HS selvitti, millaisia valituksia terveyden­huollon toiminnasta tehdään ja mitä niistä seuraa

Terveydenhuoltoa koskevat kantelut ovat lisääntyneet tämän vuosikymmenen aikana. Usein valitusten taustalla on kokemus ylimielisestä tai kiireisestä henkilökunnasta.

29.10.2018 2:00 | Päivitetty 29.10.2018 12:06

Sairaanhoitaja Sirja alkoi itkeä. Hänen kyyneliään edelsi sairaalalääkärin potilaaseen kohdistama raivokohtaus.

Vastaanotolle omahoitajansa kanssa saapunut potilas oli tiedustellut, voisiko lääkäri kiirehtiä pään kuvausta, joka oli tarkoitus tehdä viiden viikon kuluttua.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat