Koulujen uudet menetelmät heikentävät oppimista merkittävästi, väittää tutkimus – Opetushallituksen pääjohtaja ihmettelee tuloksia - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

Koulujen uudet menetelmät heikentävät oppimista merkittävästi, väittää tutkimus – Opetushallituksen pääjohtaja ihmettelee tuloksia

Olli-Pekka Heinonen kommentoi HS:n aiemmin uutisoimia tutkimustuloksia, jonka mukaan digitalisaatio ja ilmiöoppiminen voivat heikentää oppimistuloksia.

Tuoreen tutkimuksen mukaan uudet opetusmenetelmät vaativat koululaiselta valmiuksia, joita hänellä ei välttämättä vielä ole. Lisäksi digilaitteet voivat ohjata huomiota pois varsinaisesta oppimisesta.

Julkaistu: 19.11.2018 2:00, Päivitetty 19.11.2018 8:06

Opetushallituksen pääjohtaja Olli-Pekka Heinonen ihmettelee tuoreen tutkimuksen tulosta, jonka mukaan suomalaiskoululaisten heikentyneet oppimistulokset liittyvät peruskoulun uusiin opetusmenetelmiin, erityisesti digitalisaation lisäämiseen ja ilmiöoppimiseen eli oppilaslähtöiseen oppimiseen.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Kotimaa

Luetuimmat

Uusimmat