”Huvitti, että tästä tarvittiin tutkimus” – Uusien opetus­menetelmien ongelmat ovat opettajille ja oppilaille tuttuja, mutta Pisa-tulosten laskusta niitä ei voi syyttää - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

”Huvitti, että tästä tarvittiin tutkimus” – Uusien opetus­menetelmien ongelmat ovat opettajille ja oppilaille tuttuja, mutta Pisa-tulosten laskusta niitä ei voi syyttää

Ainerajat ylittävä ilmiöoppiminen ja digitaalisten laitteiden käyttö keräävät nyt arvostelua, mutta mitä niistä ajatellaan kouluissa? HS kysyi mielipiteitä opettajilta ja oppilailta.

Tilaajille

Pukinmäenkaaren koulun yhdeksäsluokkalaisilla on käytössään tietokoneet, jotka voi viedä myös kotiin läksyjä varten. Tekla Pärssinen, Olivia Tomar, Timo Kaikula, Ramim Hossain ja Teo Oinonen opiskelevat joskus pulpetin sijaan myös koulun sohvilla.

Julkaistu: 20.11.2018 2:00, Päivitetty 20.11.2018 7:37

”Hyvä idea, huono toteutus”, yhdeksäsluokkalainen Teo Oinonen tiivistää hehkutusta saaneen ilmiöoppimisen.

Pukinmäenkaaren koulussa opiskeleva Oinonen osallistui keväällä ilmiöpohjaisen oppimisen jaksoon, jonka aiheena oli satavuotias Suomi. Oppilaat keksivät aiheeseen liittyviä teemoja ja ryhmätöitä: yksi ryhmä perehtyi kyykkään ja nikkaroi karttuja, toiset tekivät perinneruokia ja kokeilivat erilaisia pohjia mustikkapiirakkaan.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Kotimaa