”Tämän nimissä tapahtuu hirveästi heitteille­jättöäkin”, kuvailee opettaja uusia opetus­metodeita – HS selvitti, miten kohuttu ”flippaus” sopii perus­kouluun - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

”Tämän nimissä tapahtuu hirveästi heitteille­jättöäkin”, kuvailee opettaja uusia opetus­metodeita – HS selvitti, miten kohuttu ”flippaus” sopii perus­kouluun

Monet peruskoulunkin opettajat soveltavat käänteisen tai yksilöllisen oppimisen lähestymistapaa, jossa päämääränä on kasvattaa oppilaita itseohjautuviksi. Se on kohdannut myös kritiikkiä. HS kysyi opettajilta, mistä on kyse ja jäävätkö heikommat jalkoihin.

Tilaajille

Luokanopettaja Markus Humaloja ohjaa Lotta Saaren, Jari Maunosen ja Aron Laihon työskentelyä.

Julkaistu: 5.12.2018 2:00, Päivitetty 5.12.2018 6:20

”Markus, onko meillä jo se yrityskylä?”

Vantaalaisen Veromäen koulun luokassa käy puheensorina. Kuudesluokkalaisilla on menossa yrityskyläprojekti, joten kaikki tekevät samoja tehtäviä yhtä aikaa. Sitä ei tapahdu kovin usein: monilla koulun luokilla toteutetaan yksilöllisen oppimisen filosofiaa, jonka mukaan jokainen oppii omassa tahdissaan.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Kotimaa

Luetuimmat

Uusimmat