”Tämän nimissä tapahtuu hirveästi heitteillejättöäkin”, kuvailee opettaja uusia opetusmetodeita – HS selvitti, miten kohuttu ”flippaus” sopii peruskouluun
Monet peruskoulunkin opettajat soveltavat käänteisen tai yksilöllisen oppimisen lähestymistapaa, jossa päämääränä on kasvattaa oppilaita itseohjautuviksi. Se on kohdannut myös kritiikkiä. HS kysyi opettajilta, mistä on kyse ja jäävätkö heikommat jalkoihin.
Luokanopettaja Markus Humaloja ohjaa Lotta Saaren, Jari Maunosen ja Aron Laihon työskentelyä. Kuva: Markus Jokela / HS
Anu-Elina Ervasti HS
5.12.2018 2:00 | Päivitetty 5.12.2018 6:20
”Markus, onko meillä jo se yrityskylä?”
Vantaalaisen Veromäen koulun luokassa käy puheensorina. Kuudesluokkalaisilla on menossa yrityskyläprojekti, joten kaikki tekevät samoja tehtäviä yhtä aikaa. Sitä ei tapahdu kovin usein: monilla koulun luokilla toteutetaan yksilöllisen oppimisen filosofiaa, jonka mukaan jokainen oppii omassa tahdissaan.