”Yritetty on, onnistuttu ei” – Tutkijat selvittivät, miksi koulujen digiloikka on jäänyt pitkälti puheeksi - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

”Yritetty on, onnistuttu ei” – Tutkijat selvittivät, miksi koulujen digiloikka on jäänyt pitkälti puheeksi

Mittavat digihankkeet ovat tuoreen raportin mukaan epäonnistuneet siksi, että ne on yritetty tuoda koulujen ulkopuolelta kuulematta juuri lainkaan opettajia, oppilaita tai edes kasvatustieteilijöitä.

Helsingin Suutarilan yläasteella opiskeltiin äidinkieltä tietokoneluokassa keväällä 2011.

Julkaistu: 10.12.2018 2:00, Päivitetty 10.12.2018 10:01

Kouluopetuksen digitalisaatiosta puhutaan taas, mutta kerta ei ole ensimmäinen. Tuoreesta tutkimuksesta käy ilmi, että puhetta digiloikasta on piisannut runsaasti 1990-luvulta lähtien, mutta koulun arkeen uusi teknologia ei juuri ole juurtunut.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Kotimaa

Luetuimmat

Uusimmat