THL: Rahapelien markkinointia pitäisi ehkä säädellä yhtä tarkasti kuin tupakan ja alkoholin mainontaa - Kotimaa | HS.fi
Kotimaa

THL: Rahapelien markkinointia pitäisi ehkä säädellä yhtä tarkasti kuin tupakan ja alkoholin mainontaa

”Markkinointi lisää pelaamista ja sen myötä pelaamisen haittoja”, sanoo THL:n Jani Selin.

THL:n mukaan markkinointi lisää uhkapelaamista ja sitä kautta pelihaittoja.

Julkaistu: 10.4.2019 9:18

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella kaivataan tiukempaa sääntelyä rahapelien markkinoinnille. THL:ssä halutaan Veikkauksen markkinointiviestintä samoille linjoille valtion terveyspoliittisen viestinnän kanssa.

”Veikkauksen mainossloganit ovat ristiriidassa kansanterveydellisen viestinnän kanssa. Veikkauksen markkinointiviestintä lähettää hyvin erilaista viestiä kuin rahapelihaittoja koskeva viestintä. Niiden pitäisi olla enemmän yhdenmukaisia”, THL:n erikoistutkija Jani Selin sanoo.

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?