Veikkaus rinnastaa rahapelaamisen kahvilla käyntiin: ”Olisi kyllä tyylikästä, jos Alko mainostaisi, että huikka Leijona-pullosta kuuluu monen päivärutiineihin”
Veikkauksen sosiaalisen median mainos rinnastaa rahapelaamisen kahvilla käynnin kaltaiseen päivärutiiniin. Arpajaislain mukaan Veikkauksen mainonta ei saa kuvata runsasta pelaamista myönteisesti.
Veikkauksen Keno-arvonta suoritetaan kolmesti päivässä. Yhtiön mainoksessa sen pelaaminen rinnastetaan kahvilla käynnin kaltaiseen päivärutiiniin. Kuva: Terhi Liimu / HS
”Keno kuuluu monen päivärutiineihin siinä missä kahvilla käynti. Missä tilanteessa sinä pelaat kenoa?” kysyy Veikkauksen Facebook-mainos.
Veikkaus kertoo haluavansa aktiivisesti ennaltaehkäistä peliongelmien syntyä. Siksi mainonnan vastuullisuus on herättänyt muun muassa viestipalvelu Twitterissä kummastelua: mainoksen on katsottu rinnastavan rahapelaamisen päivärutiiniin.