Veikkaus rinnastaa rahapelaamisen kahvilla käyntiin: ”Olisi kyllä tyylikästä, jos Alko mainostaisi, että huikka Leijona-pullosta kuuluu monen päivä­rutiineihin” - Kotimaa | HS.fi

Veikkaus rinnastaa rahapelaamisen kahvilla käyntiin: ”Olisi kyllä tyylikästä, jos Alko mainostaisi, että huikka Leijona-pullosta kuuluu monen päivä­rutiineihin”

Veikkauksen sosiaalisen median mainos rinnastaa rahapelaamisen kahvilla käynnin kaltaiseen päivärutiiniin. Arpajaislain mukaan Veikkauksen mainonta ei saa kuvata runsasta pelaamista myönteisesti.

Veikkauksen Keno-arvonta suoritetaan kolmesti päivässä. Yhtiön mainoksessa sen pelaaminen rinnastetaan kahvilla käynnin kaltaiseen päivärutiiniin.­

1.7.2019 13:00 | Päivitetty 1.7.2019 14:14

”Keno kuuluu monen päivärutiineihin siinä missä kahvilla käynti. Missä tilanteessa sinä pelaat kenoa?” kysyy Veikkauksen Facebook-mainos.

Veikkaus kertoo haluavansa aktiivisesti ennaltaehkäistä peliongelmien syntyä. Siksi mainonnan vastuullisuus on herättänyt muun muassa viestipalvelu Twitterissä kummastelua: mainoksen on katsottu rinnastavan rahapelaamisen päivärutiiniin.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat