Koronavilkku palkittiin vuoden parhaana käyttökokemuksena digitaalisen median kilpailussa - Kotimaa | HS.fi

Koronavilkku palkittiin vuoden parhaana käyttökokemuksena digitaalisen median kilpailussa

Koronavilkkua kehuttiin muun muassa yksinkertaisuudesta ja olennaiseen keskittymisestä.

Koronavilkulla julkistettiin viime vuoden elokuussa. Nyt sillä on 2,3 miljoonaa käyttäjää.­

3.5. 17:32

Digitaalisen median kilpailu Grand One palkitsi Koronavilkun parhaan käyttökokemuksen palkinnolla sekä kunniamaininnalla parhaasta mobiilisovelluksesta, tiedottaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).

Koronavilkun palkitsemisperusteluissa mainitaan muun muassa sovelluksen yksinkertaisuus, olennaiseen keskittyminen ja se, että se tehtiin nopealla aikataululla ”kaikki haasteet huomioiden”. Perusteluiden mukaan sovellus hoitaa työnsä hyvin ja erottuu edukseen tuloksillaan.

Ihmiset voivat Koronavilkun avulla ilmoittaa todetusta tartunnastaan muille sovelluksen käyttäjille. Kun tieto tartunnasta on syötetty sovellukseen, se lähettää ilmoituksia niille käyttäjille, joiden se arvioi altistuneen koronavirukselle.

Sovelluksen tuotti THL ja kehitti teknologiayhtiö Solita. Sovellus tuli ladattavaksi 31. elokuuta ja se saavutti käyttäjätavoitteensa, 2,2 miljoonaa henkilöä, joulukuun alussa.

Sovelluksen kautta on tehty yli 40 000 oirearviota altistumisilmoituksen jälkeen, kertoo THL.

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat