Nuorten suosima some-palvelu kehkeytyi nuuskakauppiaiden tyyssijaksi: ”He törmäävät vääjäämättä ilmoituksiin”

Kouluterveyskyselyn mukaan nuorten nuuskankäyttö on vähentynyt joillain prosenteilla viime vuosina. Samaan aikaan nuorten keskuudessa yleistyy uudenlaisten nikotiini- ja tupakkatuotteiden käyttö.

Ruotsalainen Oden’s-nuuska on ollut suosittua erityisesti nuorten keskuudessa.

14.6.2022 10:11 | Päivitetty 14.6.2022 10:47

Yhä useampi suomalaisnuori hankkii nuuskaa sosiaalisen median kautta. Yleisin tapa hankkia nikotiinituotteita on edelleen kavereiden kautta, mutta somekanavat ovat saavuttaneet viime vuosina yhä suurempaa roolia.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tiedotteen mukaan vuoden 2021 kouluterveyskyselyyn vastanneista alaikäisistä peruskoululaisista 38 prosenttia oli ostanut nuuskaa viimeisen kuukauden aikana somen kautta. Vuonna 2017 vastaava luku oli vain 15 prosenttia.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat