Virheitä Väärinkäsityksiä-esseessä

1.7. 2:00

Torstaina 30. kesäkuuta sivulla B 2 kirjoitettiin virheellisesti, että Yle olisi saanut En haluaisi olla tyttö -dokumentista Julkisen sanan neuvostolta langettavan päätöksen sekä nuoren terveystietojen levittämisestä että siitä, ettei nuori tiennyt ohjelmassa haastateltavan ”transtrendiin sairastunutta lasta”. Yle sai langettavan vain nuoren terveystietojen levittämisestä. Lisäksi samalla sivulla kirjoitettiin virheellisesti, että että BBC:n artikkeli, jonka mukaan joukko transnaisia oli painostanut cis-lesboja seksiin, ei vastannut BBC:n omia journalistia kriteerejä. Sen sijaan BBC myönsi, että artikkelin otsikko ja artikkelissa mainitun kyselyn käsittely ei vastannut sen omia täsmällisyysvaatimuksia.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat