Näin lapseesi vaikutetaan

Sosiaalisen median vaikuttajamarkkinoinnin kohdeyleisöä ovat yhä enemmän myös alaikäiset nuoret ja lapset. Tähän liittyy asiantuntijoiden mukaan eettisiä kysymyksiä, joista pitäisi keskustella julkisuudessa.

4.12.2022 2:00 | Päivitetty 4.12.2022 8:23

Joitain vuosia sitten verkkoon alkoi ilmestyä erilaisia testi- ja haastevideoita. Esimerkiksi tällaisia, joissa viitataan tunnettuun hampurilaisketjuun:

”Aion tänään syödä koko – – menun – – Tänään otetaan ne kaikki ja katotaan, mitä mieltä mä niist oon – – Mä oon kova äijä tekemään yhteistyötä Youtubessa, moni tietää sen, mul on paljon brändiyhteistöitä, mut tää ei oo mikään yhteistyö – – Lähetään ihan vilpittömästi noit hampurilaisii ostamaan – –.”

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat