Suomalainen tubettaja hehkutti peliä ja kiroili, eikä videota tunnistanut mainokseksi – peliyritys sai huomautuksen - Kulttuuri | HS.fi

Suomalainen tubettaja hehkutti peliä ja kiroili, eikä videota tunnistanut mainokseksi – peliyritys sai huomautuksen

Mainonnan eettisen neuvoston huomautus on ensimmäinen Suomessa.

Kuvakaappaus Laeppavika-tubettajan huomautuksen saaneesta videosta.

6.7.2016 13:51

Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautuksen YouTube-mainosvideosta Playstation-peliä mainostavalle Activision-peliyritykselle.

Videoverkostoyritys United Screens oli etsinyt mainostajalle tubettajan eli henkilön, joka tekee videoblogeja. Laeppavika-niminen tubettaja teki 14 minuutin mainosvideon, jossa hän pelaa markkinoille tulevaa Destiny-peliä ja kommentoi sitä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat