Lehti, joka valitsee mainostajansa - Kulttuuri | HS.fi

Lehti, joka valitsee mainostajansa

12.11.1999 2:00

UUSI KULTTUURI- JA MIELIPIDELEHTI Voima näyttää hyvältä. Kauttaaltaan nelivärinen lehti on ammattitaitoisesti taitettu.

Sisältö on rosoinen, ja niin pitääkin. Päätoimittaja, tietokirjailija ja Afrikan-tuntija Peik Johansson kirjoittaa, että Voima perustettiin, koska suomalaisen journalismin tila on syvästi huolestuttava. "Sivua kun kääntää, sitä tietää etukäteen, mitä sieltä löytää." Voima ottaa vastaan vaativan haasteen luvatessaan demokratiaa vahvistavia erilaisia näkökulmia, ristiriitoja. Ensimmäisen numeron perusteella se kuitenkin onnistuu tehtävässään paremmin kuin moni muu samaa yrittävä, esimerkiksi Ydin.

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat