Helsinkiläinen sauna-aktiivi yllättyi, kun hänen ideansa napattiin Ylen kesän suurkampanjaan – Saunapäivä on saanut mallin suoraan Helsinki Sauna Daysta

Jaakko Blombergilla ei ole vaateita Yleä kohtaan, mutta hän haluaa kommentoida syntynyttä tilannetta. Blombergin mielestä yhteisöllinen kaupunkikulttuuri menettää aina jotain, jos sitä siirretään julkiselle puolelle.

Jaakko Blomberg on kaupunkiaktiivi, joka on ollut mukana useiden Helsingin uusien kulttuuritapahtumien luomisessa.

Yle lanseeraa tällä viikolla kesän suurkampanjansa, jonka teemana on sauna. Kampanjan yhtenä tavoitteena on tukea saunaperinteen nostamista Unescon aineettoman kulttuuriperinnön listalle.

Kampanjaan kuuluu muun muassa monenlaisia ohjelmia Ylen medioissa, ja se huipentuu 27. heinäkuuta valtakunnalliseen Saunapäivään, jonka aikana on Ylen markkinoinnin sanoin tarkoitus saada ”kaikki mahdolliset saunat Suomessa auki ja suomalaiset yhdessä saunomaan, kohtaamaan toisensa ja pitämään hauskaa”.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat