Musiikin opettaminen edellytetyllä tavalla vaikuttaa olevan monelle tulevista luokanopettajista mahdotonta: ”Ollaan aika heikoilla jäillä”
Musiikkikasvatustutkija Henna Suomen väitöskirjan huolestuttavat tulokset peilaavat taidekasvatuksen tilaa laajemminkin.
Tutkimus tarkasteli luokanopettajien valmiutta muun muassa musiikin teoriatietämyksen, eri musiikkityylien tuntemuksen ja soittotaidon kannalta.Kuva: Juha-Pekka Laitinen / HS
Irina Hasala HS
13.11.2019 10:13 | Päivitetty 13.11.2019 14:08
Luokanopettajiksi opiskelevista vain viidesosa kokee olevansa melkein päteviä tai päteviä opettamaan musiikkia alakoulussa. Suurelle osalle tulevista luokanopettajista opetussuunnitelman mukainen opetus vaikuttaa olevan mahdotonta.
Artikkeliin liittyviä aiheita