Näkyykö hittinäyttelyistä jo liikaa kuvia sosiaalisessa mediassa? Taiteilijat pohtivat, pitäisikö näyttelyiden ”spoilaamisesta” varoittaa - Kulttuuri | HS.fi

Näkyykö hittinäyttelyistä jo liikaa kuvia sosiaalisessa mediassa? Taiteilijat pohtivat, pitäisikö näyttelyiden ”spoilaamisesta” varoittaa

Sosiaalisessa mediassa jaetut kuvat ja videot taidenäyttelyistä ovat museoille ja gallerioille ilmaista ja tehokasta markkinointia. Kuvien ja videoiden tulva voi kuitenkin kannustaa myös jäämään kotisohvalle katselemaan taidetta oman kännykän näytöltä.

Islantilaistaiteilija Hrafnhildur Arnardóttirin eli Shoplifterin keinohiuksista tehty installaatio nähtiin Kiasmassa.

17.2.2020 13:11 | Päivitetty 17.2.2020 15:29

”Lux Helsingissä on se hyvä puoli, että ei ole tarvinnut minään vuonna mennä käymään kun näkee kaiken täältä somesta. Ei millään pahalla!”

Näin kirjoitettiin Instagramissa tammikuussa valotaidefestivaali Lux Helsingistä, joka saavutti tänä vuonna kaikkien aikojen kävijäennätyksensä. Sosiaalisessa mediassa vilisi kuvia ja videoita festivaalin teoksista. Suosituimpiin kuului esimerkiksi Eläintarhanlahdelle heijastuva Meri Ekolan Magic Mirror -valotaideteos.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat