Suomen musiikkiala yhdisti voimansa kertoakseen ahdingostaan – Paula Vesala: ”On jäänyt varjoon, miten vaikeaksi tilanne on mennyt”
#Oikeusmusiikkin-somekampanjalla halutaan kertoa, kuinka suurta ihmisjoukkoa kulttuurin ahdinko koskettaa. Elävän musiikin vapaan kentän liikevaihdon menetys on tänä vuonna 80 prosenttia liikevaihdosta.
Paula Vesala, Mikko Von Hertzen ja Tuukka Haapaniemi ovat mukana #oikeusmusiikkiin-kampanjassa. Kuva: Joonas Salo, Anni Koponen ja Pete Aarre-Ahtio
Vesa Sirén HS Venla Kuokkanen HS
14.12.2020 14:08
Musiikkialan toimijat käynnistivät maanantaina iltapäivällä #oikeusmusiikkiin-kampanjan kertomaan alan ahdingosta.
Tarkoitus on lobata asiaa sosiaalisen median eri alustoilla, muistuttaa ”musiikin voimasta ja merkityksestä yhteiskunnassamme” ja tuoda esiin ”jokainen musiikkialalla toimiva tekijä”.