Suomalaiskaksikko perusti muotilehdeltä näyttävän käsityömedian, josta on tullut kansainvälinen menestys: Näistä syistä neulomisesta tuli valtava trendi ympäri maailmaa - Kulttuuri | HS.fi

Suomalaiskaksikko perusti muotilehdeltä näyttävän käsityömedian, josta on tullut kansainvälinen menestys: Näistä syistä neulomisesta tuli valtava trendi ympäri maailmaa

Jonna Hietalan ja Sini Kramerin yritys Laine-media ui monessa mielessä vastavirtaan: englanninkielisen printtimedian perustaminen suoraan kansainvälisille markkinoille on ollut menestys vastoin kaikkia odotuksia. Mikä neulomisessa on niin koukuttavaa?

Suomessa ”neuleskene” on jakautunut kahtia, kertovat Sini Kramer ja Jonna Hietala: ”Suuri osa neuloo sukkia Novitan langoilla, ja pienempi hardcore-harrastajien joukko on kiinnostunut uusista tekniikoista ja materiaaleista.”. Laine-media on aloittanut myös käsityöhön keskittyvän kirjakustantamisen, ja ensimmäinen kirja on juuri ilmestynyt.

22.1.2021 17:00 | Päivitetty 23.1.2021 9:27

Tampere

Finlaysonin historiallisella tehdasalueella sijaitsevan työtilan ikkunoista avautuu näkymä Tammerkoskelle. Suuret ikkunat päästävät valon skandinaavisen minimalistisesti sisustettuun huoneeseen, jossa Sini Kramer ja Jonna Hietala viettävät päivänsä villalankakerien ympäröimänä.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat